'ממוצע מחבר' – 'לינק' אמיתי

ממוצע מחבר
ידועים דברי חז"ל אשר "הצדיקים דומים לבוראם" – כשם שהקב"ה הכניס עצמו בתורתו, כך מכניסים הצדיקים עצמם בתוך תורתם. ונמצא שהעוסק בדברי תורתם של רבותינו נשיאנו, איש איש כפי יכולתו והשגתו, מתקשר הוא בזה עמם ממש. ומאחר שנשיא כל דור הוא ממלא מקום קודמיו בשלימות, הרי אף שנסיבות וצרכי התקופה משתנים מדור לדור, מכל מקום ענינם של נשיאי כל הדורות אחד הוא – לשמש 'ממוצע מחבר' עבור כל נשמות ישראל שבדורם לאבינו שבשמים.
מורה נבוכים
בתורתו של נשיא הדור טמונים מסרים מיוחדים עבור כל אחד ואחת מישראל, מענה אישי למצוקותיו הפרטיות של כל אדם בכל זמן ובכל מקום. המעיין במאמריו, שיחותיו ואגרות הקודש של הרבי ימצא אוצר בלום של התייחסויות לכל תחום מתחומי החיים בכלל ולעבודת ה'חינוך העצמי' הפנימי בפרט. ולפיכך, בהתבוננות הראויה, יוכל כל אחד ואחד להפיק לקח אישי והוראת דרך פרטית בכל נושא וענין, בגשמיות וברוחניות.
אוהב ישראל
אמנם, חלק בלתי נפרד מענין ההתקשרות לנשיא הדור הוא 'דיבוק החברים' בחיי היום יום בכלל, ו"שבת אחים גם יחד" בהתוועדויות חסידיות בפרט. וכנודע עד כמה נוגע ענין אהבת ישראל ל'משה' שבדור עד מיצוי הנפש, באשר חד היא ממש עם אהבת ה'. ולכן, על מנת לזכות בהתקשרות אמיתית לנשיא הדור, מחוייבים אנו תמיד גם בזאת – לזכור ולהפנים כי לעולם "טובים השניים מן האחד", ומה טוב בעשרה וכו' ועד ל'ברוב עם הדרת מלך'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Skip to content